Aby sa študenti naučili rozumieť významu a zmyslu predmetu Arteterapeutický ateliér a cieľom arteterapeutických cvičení, je potrebné osvojiť si niektoré poznatky o arteterapii.

Predmetové sylaby sú zostavené k tomu, aby sa študent aj sám dokázal zorientovať v praxi, aby si uvedomil skutočnosť, že v rámci nami vedeného predmetu ide aj o významné motivačné postupy, ktoré sa samozrejme s inými príbuznými alternatívami využívajú v klinickej psychoterapii s odlišnosťou, než v našom postupe.

Akákoľvek téma, ktorá je používaná v našom predmete - Arteterapeutický ateliér, je potom riadene zostavovaná ako analógia.

Je štrukturovaná tak, aby sa zmysel a podstata arteterapeutických cvičení prežívali priamo na vyučovaní, no to je možné za predpokladu, že študenti sa predovšetkým na vymedzený čas sústredia len na danú a vyhradenú vyučovaciu tému.

Ak si význam predmetu chcú sami alternovať, či aplikovať do vlastnej budúcej praxe, potom sa musia usilovať o samoštúdium problematiky arteterapie, a pochopiť najdôležitejší fakt, že v rámci výtvarnej výchovy je arteterapia používaná občasne, a to vždy s cieľom relaxu!

V prípade, že sa chcú študenti stať terapeutmi, musia venovať svoj životný čas samostatnému štúdiu odboru arteterapie, ktorý je možné vyštudovať na iných vysokých školách, či v zahraničných formách štúdií.

Sylaby predmetu

1. Úvod do problematiky arteterapie.
2. Východiskové pojmy a pôvod arteterapie.
3. Formy arteterapie.
4. Výtvarné činnosti a techniky v arteterapii.
5. Praktické realizácie v arteterapeutickom ateliéri.
6. Úlohy a zmysel arteterapeutického ateléru.


Posledná zmena: streda, 9 októbra 2013, 08:49