Prehľad témy

  • Všeobecné

  • Úvodné slovo

    Milé študentky a študenti,

    úlohou predmetu Metodológia špeciálnopedagogického výskumu je pomôcť Vám porozumieť tomu, ako sa získava vedecké poznanie. Informácie z neho využijete nie len pri tvorbe svojej záverečnej práce, ale aj v svojom ďalšom živote a, okrem iného, mal by Vám pomôcť kriticky sa pozerať na informácie, s ktorými prichádzame do kontaktu cez rôzne médiá a hodnotiť ich vedeckú validitu. Naučíte sa, ako sa tvorí vedecké poznanie, aké sú etapy vedeckého výskumu a v neposlednom rade, aké metódy pri jeho realizácii môžeme použiť. PO jeho absolvovaní dokážete:
    ‒       charakterizovať základné pojmy v špeciálnopedagogickom výskume,
    ‒       analyzovať etapy špeciálnopedagogického výskumu,
    ‒       popísať druhy výberov výskumného súboru,
    ‒       charakterizovať pojmy reliabilita a validita,
    ‒       vysvetliť podstatu kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu,
    ‒       spracovať projekt špeciálnopedagogického výskumu,
    ‒       diskutovať o možných výskumných postupoch pri riešení špeciálnopedagogického problému,

    Verím, že sa nám podarí naplniť tieto ambiciózne zámery.

    Tatiana Dubayová


    Východisková literatúra:

    GAVORA, P. a kol. 2010. Elektronická učebnica pedagogického výskumu. [online]. Bratislava: Univerzita Komenského, 2010.

       Dostupné na: http://www.e-metodologia.fedu.uniba.sk/

    BAČÍKOVÁ, M., JANOVSKÁ, A. 2018. Základy metodológie pedagogicko-psychologického výskumu. Sprievodca pre študentov učiteľstva.   Košice: ŠafárikPress, 2018.

       Dostupné na: https://unibook.upjs.sk/img/cms/2018/ff/zaklady-metodologie-ped-psych-vyskumu-web.pdf

    ONDREJKOVIČ, P. 2007. Úvod do metodológie spoločenskovedného výskumu. Bratislava: VEDA, 2007.
  • Čo je to vedecké poznanie a akú úlohu pri ňom zohráva metodológia?

  • Výskumný súbor

  • Škály a ich použitie

  • Kvalitatívny výskum

  • Odovzdanie seminárnych prác

  • Tematika 9

  • Tematika 10