Cieľ predmetu:  

Študent získa vedomosti, zručnosti a kompetentnosti týkajúce sa psychologických východísk edukácie detí predškolského veku a mladšieho školského veku.

Študent nadobudne vedomosti:

-       definovať a vlastnými slovami interpretovať základné psychologické pojmy;

-       charakterizovať zložky a úrovne psychiky, vysvetliť rôzne zdroje determinácie psychiky;

-       vysvetliť a porovnať fungovanie kognitívnych a motivačných psychických procesov;

-       vysvetliť ako psychologicky funguje osobnosť a vysvetliť interindividuálne osobnostné rozdiely medzi ľuďmi; 

-       definovať podstatu socializácie, klasifikovať socializačné činitele a uviesť príklady na jednotlivé mechanizmy sociálneho učenia dieťaťa (sociálna imitácia, sociálna identifikácia, aktívne sociálne učenie, sociálne spevňovanie) ;

-       vyhľadávať v relevantných informačných zdrojoch vedecky overené informácie z oblasti všeobecnej a sociálnej psychológie.

Študent nadobudne zručnosti:

-       analyzovať adekvátnosť uplatňovania jednotlivých postupov zameraných na optimálny rozvoj kognitívnych a motivačných psychických procesov, emocionálnej inteligencie a osobnosti u detí predškolského a mladšieho školského veku;

-       rozlišovať vhodné a nevhodné postupy pri poskytovaní pozitívnej aj negatívnej spätnej  väzby na správanie/výkon dieťaťa a pri formovaní vnútornej motivácie dieťaťa;

-       analyzovať adekvátnosť uplatňovania jednotlivých prostriedkov socializácie dieťaťa zo strany pedagóga.

Študent nadobudne kompetentnosti:

-       vytvárať a v diskusii obhájiť vhodné postupy pri optimálnom rozvoji poznávacích a motivačných psychických procesov detí v navodených modelových situáciách z prostredia MŠ a ZŠ;

vytvárať a v diskusii obhájiť vhodné postupy pri poskytovaní pozitívnej a negatívnej spätnej väzby na správanie/výkon dieťaťa v navodených modelových situáciách z prostredia MŠ a ZŠ.